Jedna z ważniejszych cech porządnej lunchboxowej ‚sałatki’? Można ją zrobić dzień wcześniej! Poza tym powinna być sycąca i z godnością zastąpić zdrowy i zbilansowany obiad poza domem. Enjoy :)

(2 porcje)

  • ok 300g piersi z kurczaka 
  • 100g ugotowanej kaszy bulgur/pęczak/jaglanej
  • 1/2 średniej wielkości cukinii
  • ok 10-12 pomidorów koktajlowych lub 1 zwykły
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 100g sera feta
  • 3-4 łyżki posiekanych orzechów nerkowca (lub np włoskich)
  • przyprawy: suszona mięta, słodka papryka, 
  • oliwa z oliwek
  • 2 łyżki posiekanej świeżej pietruszki/bazylii/mięty (opcjonalnie)

Kurczaka i cukinię kroimy w drobną  (ok 1cm) kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, dodajemy kurczaka, cukinię, przyprawy. Smażymy  ok 6-7 minut co jakiś czas mieszając (do zrumienienia), studzimy.

W międzyczasie pomidorki kroimy na ćwiartki, paprykę w kosteczkę. Przekładamy do miski, dodajemy ugotowaną i odsączoną kaszę, posiekaną pietruszkę (lub bazylię czy miętę), nerkowce, kurczaka, cukinię i ser feta.

Doprawiamy solą i pieprzem do smaku, delikatnie mieszamy. Gotowe!

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!