Zdecydowanie częściej powinnam jeść ryby. Szczególnie, że pieczona ryba jest bardzo prosta do zrobienia, a wybierając te tłustsze (pstrąg, łosoś) mamy pewność że po upieczeniu mięso będzie soczyste. Tłuszcze z ryb są superzdrowe i zdecydowanie nie trzeba mieć w obawie tycia :)

(2 porcje)

  • 1 duży lub 2 mniejsze filety (ok 300g) świeżego pstrąga, dorsza lub łososia
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki startego parmezanu lub innego twardego sera
  • po 1 łyżeczce słodkiej i ostrej papryki, oregano
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

Rybę myjemy i osuszamy, usuwamy ości, skrapiamy oliwą, posypujemy przyprawami i wcieramy je w filet. Doprawiamy solą i pieprzem.

Blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia skrapiamy oliwą, układamy na niej filet (skórą do dołu).

Czosnek obieramy, kroimy w jak najcieńsze plasterki i układamy je na rybie. Zapiekamy w 200* ok 15-20 minut, po czym posypujemy startym serem i dopiekamy jeszcze ok 5-7 minut. Gotowe!

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!