Kombinacje dotyczące pesto są niezliczone! Orzechy, świeże zioła, parmezan, oliwa. Choć większość wybiera do pesto raczej neutralne w smaku orzechy, ja tym razem zdecydowałam się na podprażone orzechy włoskie. Do tego pęczek świeżej bazylii, garść dobrej jakości parmezanu i oliwa z oliwek. Cudownie pyszny i zdrowy sos idealny do makaronów, pieczonych ziemniaków i zielonych sałatek!

(1 sloiczek)

  • 1/4 szklanki orzechów włoskich (lub innych, np migdałów bez skórki, nerkowców)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 pęczek świeżej bazylii
  • 2-3 suszone pomidory w oliwie
  • 1/3 szklanki startego parmezanu lub innego twardego sera
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • sól i pieprz

Orzechy prażymy na suchej patelni aż zaczną przyjemnie pachnieć. Przekładamy do blendera, dodajemy czosnek i bazylię i rozdrabniamy. Dodajemy ser, sól i pieprz i ponownie krótko blendujemy. Stopniowo dolewamy oliwę i miksujemy, kontrolując gęstość (pesto powinno pozostać lekko gęste). Gotowe!

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!