Bezmajonezowa pasta jajeczna też może być pyszna! Do tego awokado, pomidory i rukola – supersycąca kanapka idealna na każde śniadanie!

(2 porcje)

  • 3 jajka
  • 2 łyżki serka ricotta ew greckiego jogurtu
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka płatków drożdżowych lub startego parmezanu, opcjonalnie
  • sól i pieprz
  • chleb pełnoziarnisty żytni / ulubione bułki pełnoziarniste
  • 1/2 miękkiego awokado
  • pomidor
  • rukola
  • sok z cytryny

Jajka gotujemy na półmiękko (ok 5minut od momentu zagotowania wody w garnku z jajkami). Obieramy, siekamy nożem i przekładamy do miseczki. Rozdrabniamy dokładniej widelcem.

Dodajemy ricottę, płatki drożdżowe/ser (jeśli chcemy), doprawiamy solą, pieprzem i mieszamy. Chlebki/ bułkę smarujemy pastą, na niej układamy kawałki awokado, plasterki pomidora i rukolę. Skrapiamy sokiem z cytryny . Gotowe!

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!