Kiedy rano nie ma czasu na wyszukane śniadania, owsianka sprawdza się idealnie – sama gotuje się w garnku, wystarczy między myciem a ubieraniem zamieszać ją pare razy. o niebo zdrowsza od kajzerki z dżemem!  owsiankowych wariacji jest co najmniej milion, w lato najlepsza ze świeżymi owocami, w zimę posiłkuję się konfiturami. dodatek białka w postaci sera zapewni pełny brzuch na ladnych pare godzin :)

(1 porcja)

  • 6 łyżek płatków owsianych górskich
  • 1 łyżka masła orzechowego  (z orzechów ziemnych, migdałowe, z nerkowców lub inne)
  • konfitura czereśniowa lub inna ulubiona (1 łyżka)
  • 1 łyżka suszonej żurawiny, lub posiekanych daktyli, rodzynek
  • 2 łyżki sera ricotta lub białego sera
  • 200 ml mleka 
  • sól

Do garnka wlewamy mleko i ok 100ml wody, dodajemy szczyptę soli i doprowadzamy do wrzenia. Dorzucamy płatki, zmniejszamy ogień i gotujemy 6-8 minut by nadmiar płynu odparowal i  powstała gęsta masa.

Zdejmujemy z ognia, dodajemy masło orzechowe i mieszamy aż się rozpuści. Owsiankę przelewamy do miseczki, dodajemy konfiturę, posypujemy posiekaną żurawiną i pokruszonym serem. Gotowe!

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!