Słoik granoli zawsze się przyda – do jogurtu, deserow i na przegryzkę. Jedną z największych zalet tej zrobionej samodzielnie jest to, że nie zawiera wtedy chemii, można zrobić ją minimalnym wysiłkiem, podstępem (i bez uszczerbku na smaku) dodać do niej wszystkie te zdrowe rzeczy, które mono smakują conajmniej średnio, a na sam ich dźwięk większości wykrzywia się mina – np. otręby, zarodki pszenne, suchy sezam, siemię lniane. Typowo granolę się piecze – po wystygnięciu przyjemnie chrupie. A jeśli nie mamy piekarnika lub czasu? Wersja superszybka prosto z patelni – A da się!

(1 duży słoik)

  • płatki owsiane górskie (lub mieszane jęczmienne, żytnie, orkiszowe..) (1 szklanka)
  • miód (3 łyżki)
  • olwia z oliwek/ olej kokosowy/ masło (2 łyżki)
  • szczypta soli
  • przyprawy (po 1 płaskiej łyżeczce) : np cynamon, kardamon, 
  • otręby owsiane /zarodki pszenne 
  • siemię lniane / nasiona chia 
  • kandyzowana skórka pomarańczowa 
  • suszona żurawina/ rodzynki/daktyle/morele (posiekane)
  • skorka starta z 1/2 cytryny
  • wiórki kokosowe / orzechy włoskie/ laskowe lub inne 
  • aromat waniliowy/ pomarańczowy (kilka kropel)
  • kakao + czekolada 

Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy miód, dolewamy tłuszcz, łyżeczkę oliwy, mieszamy. Gdy miód lekko się skarmelizuje (uwaga by go nie spalić!) dodajemy płatki, sól i smażymy 6-8 minut co jakiś czas mieszając (na złoty kolor)

W połowie smażenia dodajemy wybrane przyprawy i dodatki. Stosuję zasadę (na oko)  płatki 1 : 1 dodatki

Wysypujemy na papier do pieczenia i studzimy. Gotowe!

MOJE WERSJE :
GRANOLA CZEKOLADOWA ze skórką pomarańczową i migdałami
GRANOLA MIODOWA z suszoną żurawiną, orzechami laskowymi i chia
GRANOLA KOKOSOWA z wiórkami kokosa, daktylami, migdałami i posiekaną czekoladą
!!!jeśli chcecie zrobić granolę czekoladową, do płatków dodajcie 1-2 łyżki KAKAO , a po usmażeniu i wystudzeniu wymieszajcie z posiekaną czekoladą (np gorzką)

drukuj mnie!

chcesz zamienić składnik? sprawdż moją listę ZAMIENNIKÓW KULINARNYCH!